Dit zijn de vier voordelen van offline reclame

Tegenwoordig zijn online advertenties niet meer weg te denken van het internet. Op originele manieren proberen vele bedrijven jou te trekken naar hun website. Het lijkt wel alsof we geprinte reclamemiddelen zijn vergeten. Toch moeten we die niet vergeten. Flyers, brochures en foldes worden al jarenlang gebruikt om nieuwe klanten te trekken. Benieuwd naar de voordelen van deze creatieve reclamemiddelen? Lees dan snel verder!

Tastbaarheid 

Het eerste voordeel van gedrukte reclamemiddelen, zoals flyers en visitekaartjes, is hun tastbaarheid. Mensen vinden het leuk om iets vast te kunnen houden. Ze zullen een papieren, vast te houden advertentie een stuk beter onthouden dan online marketing. Dit komt een stuk persoonlijker over dan een advertentie die ze op een website tegenkomen. Met het lezen van de tekst, het zien van de afbeeldingen en het voelen van het papier laat je geheid een blijvende indruk achter.

 

Creativiteit en variatie

Ook kun je je creativiteit niet op aan het ontwerp van deze middelen. Je ziet steeds vaker originele visitekaartjes voorbij komen die de nieuwsgierigheid van de klant goed weten te trekken. Met een flyer laat je in een opslag zien waar jouw bedrijf voor staat. Heb je wat meer te vertellen? Dan zijn brochures perfect voor jou. Deze beschikken over meer pagina’s om informatie op kwijt te kunnen. Een goede manier om bijvoorbeeld het tot stand komen van je bedrijf uit te leggen. Zo voelen potentiële klanten zich snel verbonden aan jouw merk.

Interactie

Daarnaast is het gebruik van deze reclamemiddelen een goede manier om in contact te komen met de doelgroep. Natuurlijk kun je de flyers of brochures achterlaten bij bedrijven en winkels in de regio. Maar hoe leuk is het om het centrum van de stad in te gaan en ze zelf uit te delen? Zo zorg je voor interactie met potentiële klanten; en dat voordat ze jouw website hebben bezocht. Een goed eerste contact is cruciaal, dus doe dat op deze manier.

Aanvulling op digitale marketing

Natuurlijk kun je online marketing niet links laten liggen. We zitten nou eenmaal in het tijdperk van originele advertenties die precies aansluiten op de ontvanger. Daarom gebruik je flyers, visitekaartjes en brochures als goede aanvulling daarop. Verwerk een QR-code in de folders die je uitdeelt en verbluf ze met een prachtige website. Zorg voor een overeenkomst tussen de online en offline marketing. Na het ontvangen van een kleurrijke brochure en het zien van een leuke online advertentie zullen potentiële klanten geheid een kijkje nemen op jouw website!

Zoals je ziet, zijn de mogelijkheden van het offline adverteren eindeloos. Met een aantrekkelijke brochure, een directe flyer of een origineel visitekaartje bind je op een leuke manier nieuwe klanten aan je merk. Combineer het met digitale marketing en je hebt een marketingplan om u tegen te zeggen!